#54 – Anders Cedhamre – Varumärkeshantering med idrottare

Vad kan en elitidrottare göra efter idrottskarriären? Och har elitidrottare ett starkt varumärke?

Avsnittet handlar om Anders Cedhamre. Journalisten, författaren och tv-chefen och numera VDn inom innehålls- och varumärkeshantering där väldigt mycket har handlat om idrott.

Han har bland annat jobbat för Aftonbladet, Sveriges Radio, Expressen, Offside och Discovery, där han på Discovery bland annat var med och vann Kristallen för ”OS-studion” 2018.

Samma år 2018, startade han tillsammans med Peter Forsberg Next Level Group, som samarbetar med flera av Sveriges största sportprofiler och kulturpersonligheter och hjälper dem hantera sina varumärken.

Här nedan ser du höjdpunkterna i samtalet:

1.53 – Första idrottsminnet

4.53 – Studier via Madrid och Lund och sportintresset

8.00 – Vad fick honom in på sport?

9.45 – Starten av NLG. Vad skiljer olika mediauppdrag? Samt tips att tänka på i TV

8.30 – Behöver en idrottare helheten från en agent?

19.00 – Hur kommer ni i kontakt med spelare och hur kommer spelare i kontakt med er?

22.01 – Vilka kriterier finns?

24.45 – Har idrottare ett starkt varumärke?

27.10 – Hur fungerar skapandet av uppdrag?

30.10 – Utvecklingen av sociala mediers betydelse för idrottare?

32.40 – Anekdot vid coachande av idrottare

34.55 – Vad kommer härnäst från Anders Cedhamre

37.30 – Lyssnarfrågor

Kontaktinfo Anders Cedhamre

IG

Kontaktinfo Next Level Group

WWW | IG | ⁠LinkedIn⁠

Samarbetspartner:⁠ Sportidealisten⁠, jobbplattformen bara för idrottsvärlden, hitta jobb, rekrytera smart eller få hjälp av ett virtuellt idrottskansli